sluta röka ?

Har du funderingar på att sluta röka ? Här kommer några väldigt enkla tips på hur du kan göra..









1. Planera att göra saker hela tiden så du nästan glömmer bort att du är röksugen. Ex: Umgås med kompisar som INTE röker, Gå på bio, Åk in till stan, Gå ut och gå, Träna osv..

2. Kom överrens med en förälder eller annan bekant om att du ska få belöning. Ex: Om du har varit rökfri en månad kanske du får 1000kr av din mamma/pappa. Eller kanske om du har varit rökfri en månad så blir du bjuden på bio av en vän :) osv..

3. När du får Studiebidrag, barnbidrag etc. Så gör av med så mycket pengar som möjligt så fort du kan så kan du inte köpa cigg hur mycket du än vill!

4. Gå ihop med en eller flera kompisar/föräldrar som också röker och bestäm att ni ska sluta så kan ni peppa varandra samt. hitta på saker tillsammans för att stilla röklusten. Det är nästan det smartaste tipset jag kan ge :)

(Inte för att jag har lyckats någon gång att sluta, men jag har inte häller försökt så värst mycket. Men så småning om så ska jag göra det och då ska jag göra dom sakerna upptill :)

Good Luck Chuck
:)

Love J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0